Cocktail of the Week: Santa’s Shot

Cocktail of the Week: Santa’s Shot

I am not sure if I am the only one here, but the Christmas season is not exactly my favorite… Do not get me wrong, I love spending Christmas with my family and honoring the tradition. However I feel as much nostalgia and sadness comes with December. Might be just because the year is ending and everybody has to come to term with his or her own goals and expectations.

Do not fear! I am happy to share with you my two weapons against those ugly feelings: Retail therapy paired with an alcoholic kick!

We all know that when the weather is so cold we want to wear something snuggling, warm and cozy. Kenzo has the perfect Christmas sweater, and it is so soft! Perfect to be paired with leggings or clashing printed trousers from Fendi.

Cocktail of the Week: Santa’s Shot

I would love to lounge at home the whole day in this outfit, but we all know that the Christmas presents’ list is not going to be done easily. If you must head out, I would strongly advice to throw on a fur coat to protect you from the cold.

After all the retail therapy that I am sure you have done for yourself instead of buying presents, you might need a pick-me-up-shot. This recipe is also a great idea for Christmas dinner’s aperitif with your family and friends.

Santa’s Shot:

1 part grenadine syrup

1 part green crème de menthe

1 part peppermint schnapps

 

Layer the three together by first pouring the grenadine, then the crème de menthe and lastly the peppermint schnapps.

Enjoy!

 Cocktail of the Week: Santa’s Shot Cocktail of the Week: Santa’s Shot

 

–Versione Italiana–

Non sono sicura di esser la sola, ma il periodo natalizio non è esattamente il mio preferito… Non intendo fare la guastafeste, infatti, adoro passare il Natale con la mia famiglia, per non parlare della tradizione dietro alla festa commerciale. E’ forse solo il fatto che dicembre porta con sé anche molta tristezza e nostalgia; probabilmente sarà perché tutti noi dobbiamo fare i conti con la fine dell’anno e dei nostri obiettivi.

A tutto c’è rimedio! Sono contenta di condividere i miei due assi nella manica per queste occasioni: Quel che ci vuole è un po’ di sana retail therapy e un bello shottino.

Sappiamo bene che quando il tempo è cosi freddo vogliamo indossare qualcosa di morbido e comodo. Kenzo ha fatto il maglioncino perfetto per questo Natale e neanche a farlo apposta è morbidissimo! Ottimo da abbinare a leggings o in contrasto con pantaloni dalla stampa colorata e geometrica.

Sarebbe splendido poter rimanere a casa tutto il giorno in questo outfit, ma sappiamo bene che la lista dei regali non si esaudisce da sola. Se è assolutamente necessario avventurarsi fuori, consiglio fortemente di ripararsi dal freddo con una bella pelliccia.

Cocktail of the Week: Santa’s Shot

Dopo tutta questa retail therapy (che sono sicura, avrete fatto per voi stesse più che per i regali) potrebbe esserci bisogno di uno shottino alcolico per riprendersi. Questa ricetta è anche una bella idea per le cene natalizie come aperitivo a sorpresa prima della gran mangiata!

 

Santa’s Shot

In parti uguali:

Sciroppo di melagrana

Liquore alla menta

Grappa alla menta

 

Fai attenzione a versarli in strati in un bicchierino da digestive. Prima lo sciroppo alla melagrana seguito dal liquore alla menta e dalla grappa.

 

Thirsty traveller and collector of inspiration around the world, currently based in Hong Kong.

Comments are closed.